Skip to main content

Continue !

ဝီစီမှုတ်၍ ခွေးခေါ်သလို ပုံသွင်းခံနေခဲ့ရတဲ့ နိုင်ငံရေး

 


လူတွေနဲ့ တခြားသတ္တလောကထဲက တိရိစ္ဆာန်များအကြားမှာ နားအကြားအာရုံစွမ်းရည် ရှိပုံခြင်း မတူဘူးလို့ ဆိုကြပါတယ်။ အထူးသဖြင့် ခွေးနဲ့ကြောင်တွေပဲ ကြားနိုင်တဲ့ အမြင့်သံ (high pitch) တချို့ကို လူတွေအနေနဲ့ ကြားနိုင်ခြင်း မရှိဘူးလို့ ဆိုကြပါတယ်။ အဲဒီတော့ ခွေးခေါ်ဝီစီ (Dog Whistle) ဟာ ခွေးတွေပဲကြားနိုင်တဲ့ အသံကြိမ်နှုန်းတချို့ ထွက်အောင်လုပ်ပြီး ခွေးများကို အမိန့်ပေးတာ၊ လမ်းညွှန်တာ လုပ်လို့ရတဲ့ကိရိယာတမျိုးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

များမကြာမီ နှစ်တွေအတွင်းမှာ နိုင်ငံရေးစည်းရုံးမှု (political mobilization) နည်းနာတွေမှာ ဒီခွေးခေါ်ဝီစီကို ဥပမာပေး အသုံးပြုလာတာ ရှိပါတယ်။ လူထုကြားမှာ နိုင်ငံရေးမဲဆွယ်စည်းရုံးရေးနဲ့ မူဝါဒရေးရာ ဆွေးနွေးမှုတွေ ပြုလုပ်ကြရာမှာ နိုင်ငံရေးသမားတွေ၊ မင်းဆရာတွေနဲ့ နိုင်ငံရေးအခါတော်ပေး ပုရောဟိတ်တွေအနေနဲ့ ပြောချင်တာကို ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ပြောဆိုခြင်းမပြုဘဲ ဝေဝါးထွေပြားတဲ့ စကားလုံး အသုံးအနှုန်းအချို့ကို အသုံးပြုတာမျိုး၊ အကာအကွယ်ယူတာမျိုးတွေ ပြုလုပ်လာကြပါတယ်။ မူအားဖြင့် မှန်ကန်မှုရှိပေမဲ့ အဓိပ္ပာယ်ကတော့ အဖြောင့်အတိုင်း မှတ်ယူလို့မရတဲ့ ပြောဆိုဆွေးနွေးမှုတွေကို ဆိုလိုတာဖြစ်ပါတယ်။

ဒီလို ဝေဝေဝါးဝါး ပြောဆိုမှုတွေကနေတဆင့် ကိုယ်ပြောတာကို နားလည်မယ့်လူတွေကို စည်းရုံးနိုင်ရုံတင်မက အဓိပ္ပာယ်ကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း နားလည်ခြင်းမရှိဘဲ နားယောင်လိုက်ပါလာမယ့် လူအုပ်ကိုလည်း ကိုယ့်သြဇာအောက် ဆွဲသွင်းနိုင်ဖို့ ရည်ရွယ်တာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

အမေရိကန်နိုင်ငံရေးမှာ ခွေးခေါ်ဝီစီ နိုင်ငံရေး (Dog Whistle Politics) စတိုင် ပြောဆိုမှုတွေဟာ ၁၉၈၀ ပြည့်လွန်နှစ်တွေကစပြီး တရှိန်ထိုး မြင့်တက်လာတယ်လို့ ပညာရှင်တွေက ပြောဆိုကြပါတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် အမေရိကန် ကွန်ဆားဗေးတစ် နိုင်ငံရေးသမားတွေရဲ့ “မိသားစုတန်ဖိုး” (family value) လို့ခေါ်တဲ့ မူတွေအပေါ်မှာ စည်းရုံးလှုံ့ဆော်တာဟာ တကယ်တော့ ရှေးရိုးစွဲ ခရစ်ယာန်မဲတွေကို မဲဆွယ်စည်းရုံးဖို့ ရည်ရွယ်တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။


ဘာသာရေးဆန်ဆန် စကားလုံးတွေအစား မိသားစုတန်ဖိုးဆိုတဲ့ စကားလုံးနောက်မှာ အကာအကွယ် ယူလိုက်ခြင်းအားဖြင့် ခရစ်ယာန် မဟုတ်တဲ့ အခြားမဲဆန္ဒရှင်တွေကိုပါ ပစ်မှတ်ထား သိမ်းသွင်းနိုင်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် အမျိုးသမီးအခွင့်အရေးနဲ့ ကျား/မ ရေးရာ လွတ်လပ်ခွင့်ကိစ္စတွေကို ဆန့်ကျင်တဲ့နေရာမှာလည်း ဒီမိသားစုတန်ဖိုးဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ ဘာသာရေးအစွန်းရောက်နဲ့ လက်ယာအစွန်းရောက်တွေအတွက် မီဒီယာထက်မှာ တရားဝင် အကာအကွယ်ယူ ပြောလို့ရစေပါတယ်။ ဒီစကားလုံးကနေတဆင့်လည်း အဲဒီလို ဘာသာအစွန်းရောက်တွေ၊ လက်ယာစွန်းတွေကို ဆွဲဆောင်စုစည်းလို့ ရစေပါတယ်။ ဒါဟာ အမေရိကန် နိုင်ငံရေးမှာ ခွေးခေါ်ဝီစီ အလုပ်လုပ်ပုံပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒီထက် ပိုမိုပြီး မနှစ်မြို့ဖွယ်ကောင်းတဲ့ ဥပမာတွေကို ပြောရရင် လူမျိုးရေးခွဲခြားတဲ့ မူဝါဒနဲ့ လူမျိုးရေးဖိနှိပ်မှုတွေ လုပ်ကြတဲ့နေရာမှာ ဒီလို ခွေးခေါ်ဝီစီ အရေးအသား အပြောအဆိုတွေကို လှိုင်လှိုင်အသုံးပြုကြပါတယ်။

ဥပမာအားဖြင့် အမေရိကန် ပြည်ထောင်စုမှာ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို တဖက်စောင်းနင်း ပြောဆိုတိုက်ခိုက်လိုတဲ့အခါ ရဲနဲ့ တရားစီရင်ရေးစနစ်ရဲ့ စနစ်ကြီးတခုလုံး မမျှတမှု (structural inequality)၊ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို ဦးတည်တိုက်ခိုက်မှု (racial profiling) နဲ့ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေ ခံစားလာရတဲ့ ကျွန်စနစ်ကစလို့ အခြားစီးပွားရေးနဲ့ လူမှုရေးဖိနှိပ်မှုတွေကို မျက်ကွယ်ပြုပြီး အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေ ကျူးလွန်တဲ့ ရာဇဝတ်မှု စာရင်းဇယားတွေကို ကိုးကားပြီး တိုက်ခိုက်တာမျိုးတွေ ဖြစ်ပါတယ်။

အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို ထိခိုက်ပြီး ပြောင်ပြောင်တင်းတင်း ပြောဆိုမယ်ဆိုရင် ပြန်လည် ဝေဖန်ခံရနိုင်တဲ့အတွက် ရာဇဝတ်ကျူးလွန်မှုစာရင်းကို အကာအကွယ်ယူပြီး ဒီအာဖရိကန်-အမေရိကန် လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ ရာဇဝတ်မှုပြဿနာ ရှိနေတယ်၊ ရာဇဝတ်မှုကျူးလွန်တာက ယဉ်ကျေးမှုတရပ်လို ဖြစ်နေတယ်၊ ဒါကို ဖြေရှင်းရမယ်ဆိုပြီး ပြောဆိုတာမျိုးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မျက်မှောက်ခေတ် မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာလည်း ခွေးခေါ်ဝီစီနိုင်ငံရေးအသွင် အလုပ်လုပ်နေတာတွေ ရှိပြီးဖြစ်သလို အသစ်ဖြစ်ပေါ်နေတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဥပမာ အမျိုး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အစချီပြီး ကြွေးကြော်တဲ့ ဘာသာရေးလှုပ်ရှားမှုတွေဟာ ဘာသာရေးကို ဗန်းပြပြီး မွတ်ဆလင်နဲ့ လူနည်းစု မုန်းတီးရေးကို မောင်းတင်လုပ်ဆောင်တာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ စစ်တပ်ရဲ့ အမျိုးသားအကျိုးစီးပွားနဲ့ အမျိုးသားနိုင်ငံရေး ဆိုတာကို ရှေ့တန်းတင်ပြပြီး ကိုယ်ကျိုးစီးပွား လုပ်ဆောင်တာမျိုးတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။


လက်ရှိအချိန် အသစ်ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ သတိထားရမယ့် နိုင်ငံရေး ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကတော့ “မြန်မာပြည်ကြီး ငြိမ်းချမ်းပါစေ”၊ “ငြိမ်းချမ်းရေးကို လိုလားတယ်”၊ “ကြားနေ”၊ “ပြည်သူတွေ မအကြနဲ့ ကိုယ့်အလုပ်ကိုသာ ပြန်လုပ်ကြ”၊ “ကြက်ဥတွေကို ခြင်းတောင်းတလုံးတည်း ထည့်ထားတဲ့ မဟာဗျူဟာတွေ မလုပ်သင့်ဘူး” စတာတွေဟာ လူထုအကျိုးစီးပွားနဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက် ရောက်နေတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံရေးရဲ့ ခွေးခေါ်ဝီစီတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မူအားဖြင့်တော့ ငြိမ်းချမ်းရေး လိုလားတယ်ဆိုတာ မမှားပါဘူး။ မြန်မာပြည်ကြီး ငြိမ်းချမ်းပါစေ ဆိုတာလည်း သာမန်အပြင်ပန်းကြည့်ရင် ရိုးသားစွာ ဆုတောင်းမှုတခုလို့ မြင်နိုင်ပါတယ်။ ပြည်သူတွေကို ကိုယ့်အလုပ်ပဲ ကိုယ်ပြန်လုပ်ဆိုတာလည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပါပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြန်မာနိုင်ငံရေးရဲ့ ပကတိဖြစ်ပေါ်နေမှုတွေအရ ဒီစကားတွေဟာ ဖိနှိပ်သူကိုပင်းပြီး အသာရစေရေးအတွက် နိုင်ငံရေးခြေထိုး စကားလုံးတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ငြိမ်းချမ်းရေးလိုလားသူတွေ၊ ဆုတောင်းသူတွေ၊ ကြားနေဆိုသူတွေဟာ စစ်တပ်က မြို့ပြလမ်းမတွေပေါ်မှာ ဆန္ဒပြသူတွေကို ပစ်ခတ် အနိုင်ကျင့်နှိပ်စက်ပြီး ကျေးလက်ဒေသတွေမှာ ရွာစဉ်လှည့် မီးရှို့နေတုန်းက လက်ခုပ်လက်ဝါး တီးရင်တီး၊ မတီးရင် နှုတ်ဆိတ်နေသူတွေ ဖြစ်ပါတယ်။

ကိုယ့်အလုပ်ကိုသာ ပြန်လုပ်ကြ ဆိုသူတွေကလည်း စစ်တပ်က ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံရေးကို ဖျက်လိုဖျက်စီးမလုပ်ဘဲ ကိုယ့်အလုပ်ကိုလုပ်အောင် ပြောရမယ့်နေရာမှာတော့ နှာစေးနေလေ့ ရှိပါတယ်။

ရွေးကောက်ပွဲတွေကို သပိတ်မှောက်လိုက် လှန်လိုက်လုပ်တာ၊ ကျောင်းတက်လိုက် မတက်လိုက်လုပ်ကြတာ၊ နိုင်ငံတော်ကို အုပ်စီးထားတဲ့အစိုးရနဲ့ မပတ်သက်ရပြီးရော ကျောင်းမျိုးစုံဖွင့်ကြတာ၊ ဟိုပစ္စည်းမသုံး ဒီပစ္စည်းသုံးမယ်ဆိုတဲ့ စီးပွားရေးသပိတ်နဲ့ ဆိုင်ပိတ်၊ တံခါးပိတ်၊ အသံတိတ်သပိတ်တွေက မြန်မာ့နိုင်ငံရေး သမိုင်းမှာ ထောင်စုနှစ်သစ် ၂၀၀၀ ပြည့်နှစ်ကိုကျော်မှ ဖြစ်လာတဲ့ ကိစ္စတွေလည်း မဟုတ်ပါဘူး။

ကျောင်းသား၊ ဘုန်းကြီးနဲ့ လူတွေစုပြီး နိုင်ငံရေးလှုပ်ရှားမှုတွေ လုပ်ကြတာက စလို့ စက်သေနတ်ကို ဓားနဲ့တက်ခုတ်ပြီး သူပုန်ထကြ၊ (ကျားကြောက်လို့) ရှင်ကြီးတွေခေါ်သွင်းပြီး သူပုန်ထကြတာရောကလည်း အခုမှ ထဖြစ်နေတာ မဟုတ်ပါဘူး။

နှစ် ၁၀၀ လောက် ဒါတွေပဲ လုပ်နေကြရတာမှာ လုပ်နေရတဲ့လူတွေထက် ဒါတွေပဲ လုပ်ရအောင် တွန်းပို့တဲ့လူတွေမှာ အပြစ်ပိုရှိတာပဲလို့ မြင်ပါတယ်။

ဒါကြောင့်မို့လို့ ကိုယ့်အလုပ်ကိုယ်သာ လုပ်ကြဖို့ ပြောကြမယ်ဆိုရင် ပထမ ကျောင်းသားသပိတ်လို ကိုလိုနီဆန့်ကျင်ရေး လှုပ်ရှားမှုမျိုးတောင် ထွက်ပေါ်လာဖို့ရာ အကြောင်းမရှိပါဘူးဆိုတာ သတိချပ်ဖို့ လိုပါတယ်။

နောက်ဆုံးတခုဖြစ်တဲ့ ကြက်ဥတွေကို ခြင်းတောင်းတလုံးတည်း မထည့်ဖို့ဆိုတဲ့ နိုင်ငံရေး အကြံပေးချက်ကလည်း တကယ်တော့ ဖိနှိပ်သူနဲ့ပူးပေါင်းပြီး နိုင်ငံရေးအမြတ်ထုတ်ဖို့ နိုင်ငံရေးဇာတ်ခုံမှာ လူပြက်တနေရာက ပါခွင့်ရဖို့အတွက် သွေးဆောင်ဖြားယောင်းမှု တခုအပြင် မပိုပါဘူး။


ဖိနှိပ်သူတွေကို အပြစ်တင်ရမယ့်အစား လူထုဘက်က ရပ်တည်သူတွေကို တဖက်စောင်းနင်း အပြစ်တင်ပြီး နိုင်ငံရေးခြေထိုးတဲ့ အပြောအဆို၊ ပျက်စီးရာပျက်စီးကြောင်း အပြောအဆိုတွေလို ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကို သတိကြီးကြီးထားကြဖို့ လိုပါတယ်။

ဒီတော့ ရှေ့လျှောက်မှာလည်း ခွေးခေါ်ဝီစီနိုင်ငံရေးက မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာ အမြစ်တွယ်လာဖို့ ရှိသလို ရှိနေပြီးသား ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကိုလည်း သတိကြီးကြီးထားကြဖို့ သတိပေးလိုပါတယ်ခင်ဗျား။


 

Hi !

!

Popular posts from this blog

မြန်မာပြည်မြေပုံကို အပြောင်းခံကြမှာလား

  ကမ္ဘာ့သမိုင်းကို ပြန်လေ့လာကြည့်မယ်ဆိုရင် အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံတွေအဖြစ် နှစ်ပေါင်းများစွာ အတူတကွ ယှဉ်တွဲ ရပ်တည်နေကြပြီးမှ ဝေးကွာသွားကြတဲ့ နိုင်ငံတွေ ရှိခဲ့တယ်ဆိုတာ တွေ့နိုင်ပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့အတွက် အထင်ရှားဆုံး ဥပမာတစ်ခုရှိပါတယ်။ အဲဒါကတော့ မြန်မာနဲ့ ပါကစ္စတန်တို့ဟာ ယခင်က နယ်မြေချင်း ထိစပ်နေကြတဲ့ အိမ်နီးချင်း နိုင်ငံတွေပါ။ သို့သော် ၁၉၇၁ ခုနှစ် ဘင်္ဂလားဒေ့ရှ်နိုင်ငံအသစ် ပေါ်ပေါက်လာချိန်မှာတော့ အိမ်နီးချင်းအဖြစ်ကနေ ဝေးကွာသွားခဲ့ကြပါတယ်။ ယခင်က အိမ်နီးချင်းဖြစ်ခဲ့လို့ ထင်ပါတယ်၊ မြန်မာနဲ့ ပါကစ္စတန်တို့ရဲ့ ဆက်ဆံရေးဟာ ကောင်းမွန်နေကြဆဲဆိုတာ သက်သေ၊ သာဓကများစွာ ရှိပါတယ်။ အဲဒီလို အိမ်နီးချင်းအဖြစ်ကနေ ဝေးကွာသွားရခြင်းဟာ သူတို့ရဲ့ ပြည်တွင်းရေးသာ ဖြစ်တဲ့အတွက် အထူးအထွေ ဝေဖန်ရန် မရှိပါ။ သို့သော် လက်ရှိအခြေအနေမှာ မြန်မာရဲ့ အိမ်နီးချင်း (၅) နိုင်ငံရှိနေရာက မတူညီတဲ့ အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံသစ်တွေ ထပ်မံ ပေါ်ပေါက်လာဖို့ လုပ်ဆောင်နေကြတာတွေ မြင်နေရပါပြီ။ ဒီတစ်ကြိမ်ကတော့ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ ပြည်တွင်းရေးဖြစ်တဲ့အတွက် အလေးထားရပါတော့မယ်။ ရှိပြီးသား အိမ်နီးချင်း (၅) နိုင်ငံနဲ့ မြန်မာတို့အကြား ကျွန်တော်တို့ ပ

မဟာဗောဓိမြိုင် ဆရာတော်ကြီး မိန့်တော်မူတဲ့ အိမ်မြှောင် စုတ်ထိုးရတဲ့ အကြောင်းအရင်း

  ******** အိမ်ရှိလျှင် အိမ်မြှောင်ဆိုတာ ရှိတတ်စမြဲ။ သူ့ စုတ်ထိုးသံ ကြားရတတ်စမြဲ။ အိမ်မြှောင်စုတ်ထိုးသံကိုလည်း လူတွေ အတိတ်ကောက်ကြလေ့ ရှိတတ်ကြရဲ့။ဘာကြောင့် အိမ်မြှောင်စုတ်ထိုးပါသလဲ။အိမ်မြှောင် စုတ်ထိုးခြင်းဟာ နတ်တွေနဲ့ ပတ်သက်နေတတ်ကြောင်းဆရာတော်ဘုရားကြီးက ဒီလိုရှင်းပြထားပါတယ်။မိဘနဲ့သားသမီး ဆရာနဲ့ တပည့် လင်နဲ့မယား ဆက်ဆံရေးမှာ လိုက် လျောမှု မရှိခဲ့လျှင် တကျက် ကျက်ဖြစ်ပြီး ကျက်သရေမင်္ဂလာလည်း ပျက်တတ်တယ် ဆိုပါတယ်။“ကိုယ်စောင့်နတ် အိမ်စောင့်နတ်တွေ နားမခံသာ။ ကံထိန်းနတ် ဥစ္စာ စောင့်နတ်တွေလည်း နားမခံသာ။ နတ်တို့ နားမခံသာလို့ရှောင်သွားမည်။သို့မဟုတ် လက်ပိုက်ကြည့်နေမည် ဆိုပါက အဲဒီအိမ် စီးပွားမတတ် နေသမျှ လူစိတ်မအေးရ လာသမျှ ဧည့်မဆက်ဆံချင်ဖြစ်ပြီ သားတို့ သ မီးတို့ လူတွေအပေါ် လူအုပ်ချုပ်ရေး ရှိသလို နတ်တွေအပေါ် နတ်အုပ်ချုပ်ရေးလည်း ရှိသေး။လူလူချင်း အုပ်ချုပ်တဲ့ လူမင်းကိုတော့ လောကနတ် ခေါ်ရတယ်။ လူ အုပ်ချုပ်တဲ့ နတ်မင်းများကိုတော့ သမ္မုတိနတ် ခေါ်ရတယ်။လောကသုံးပါး ရှေ့ဆောင် လမ်းပြတော်မူတဲ့ ဘုရားရှင်ကိုတော့ “ဝိသုဒ္ဓိနတ်” ခေါ်ရတယ်။ အဲဒီ သမ္မုတိနတ်မျိုးထဲမှာ “ကိုယ်စောင့်နတ်” က ရပ်ကွက်အုပ်ချုပ်ရေးမင်းနဲ့ တူတယ်။ “အိမ

စစ်တပ်နဲ့ ညှိနှိုင်းမှုတွေအကြောင်း ကရင် BGF ဗိုလ်မှူးကြီး စောချစ်သူ ဘာပြောလဲ

  စစ်ကောင်စီနဲ့ ကရင်နယ်ခြားစောင့်တပ်(BGF)အကြား တင်းမာမှုတွေရှိနေတာကြောင့် ဇန်နဝါရီလ ၂၃ ရက်မှာ ဒုတပ်ချုပ် ဒုတိယ ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီးစိုးဝင်း ကရင်ပြည်နယ်ကို နေ့ချင်းပြန်သွားပြီး BGF က ဗိုလ်မှူးကြီး စောချစ်သူနဲ့ တွေ့ဆုံဆွေးနွေးတာတွေလုပ်ခဲ့ပါတယ်။ စစ်တပ်လစာနဲ့ ရိက္ခာကိုမယူတော့ဖို့ BGF က ဆွေးနွေးပါတယ်။ ဘာကြောင့်ပါလဲ။ စစ်ကောင်စီနဲ့ BGF ကြားတင်းမာမှုအရင်းခံက ဘယ်အချက်တွေလဲ။ BGF ရပ်တည်မှုဘယ်လိုဆက်ရှိမှာလဲဆိုတာတွေကို BGF က ဗိုလ်မှူးကြီး စောချစ်သူနဲ့ ဘီဘီစီက ဆက်သွယ်မေးမြန်းထားပါတယ်။ ဘီဘီစီ - BGFက ဗိုလ်မှူးကြီး စောချစ်သူနဲ့ စစ်ကောင်စီ ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီးစိုးဝင်းတို့ ဇန်နဝါရီ ၂၃ ရက်က ဖားအံမှာတွေ့ပြီး ‌‌‌တပ်ပိုင်းဆိုင်ရာကိစ္စတွေ ဆွေးနွေးတယ်လို့ သိရပါတယ်။ ဘယ်လိုအချက်တွေဆွေးနွေးခဲ့ကြတာပါလဲ။ ဗိုလ်မှူးကြီး စောချစ်သူ - ကျွန်တော်တို့တပ်ဖွဲ့ဝင်တွေ တင်ပြတောင်းဆိုလာတဲ့ ကရင်အချင်းချင်းပြန်မတိုက်ချင်ဘူးဆိုတဲ့ အချက်၊ နောက်တစ်ချက်က တပ်မတော်ရဲ့ ရိက္ခာကို ဆက်လက်ယူချင်တဲ့ဆန္ဒမရှိတော့ဘူးဆိုတဲ့ အချက်တစ်ချက်။ အဲဒီအချက် ၂ ချက်ကိုပဲဆွေးနွေးပါတယ်။ ဘီဘီစီ - BGF ရဲ့ ဆွေးနွေးချက် ၂ ချက်အပေါ်မှာ စစ်တပ်ဘ

စစ်မှုထမ်းဟောင်းများကို အငြိမ်းစားယူခဲ့သည့် မူလရာထူး၊ အဆင့်ဖြင့် စစ်မှုပြန်ထမ်းစေသည့် စနစ် စစ်ကောင်စီက ပြန်လည်စတင်

  ■ စစ်တပ်တွင် သေဆုံးမှုများပြားနေသဖြင့် စစ်သားလိုအပ်ချက် အလွန်ကြီးမားနေမှုကို နည်းလမ်းမျိုးစုံဖြင့် ဖြည့်တင်းနေရ ရန်ကုန်၊ ဖေဖော်ဝါရီ ၁၀ အကြမ်းဖက်စစ်ကောင်စီက စစ်မှုထမ်းဟောင်းများကို အငြိမ်းစားယူခဲ့သည့် မူလရာထူး၊ အဆင့်များဖြင့် စစ်တပ်တွင် အနည်းဆုံး ၁ နှစ် တာဝန်ပြန်လည် ထမ်းဆောင်စေသည့် စနစ်ကို ပြန်လည် စတင်နေပြီဖြစ်ကြောင်း နေပြည်တော်စစ်ဘက်သတင်းရင်းမြစ်က ပြောဆိုသည်။ အကြမ်းဖက်စစ်ကောင်စီက ၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလအတွင်းတွင် အရန်တပ်ဖွဲ့ဝင် (စစ်မှုထမ်းဟောင်း)များကို စစ်မှုထမ်းခွင့်ပြုသည့် ညွှန်ကြားချက်တစ်ရပ်ကို ထုတ်ပြန်ခဲ့ကြောင်း ၊ အဆိုပါ ညွှန်ကြားချက်အရ စစ်မှုထမ်းဟောင်း များအနေဖြင့် အရန်တပ်ဖွဲ့ဝင် အဖြစ် စာရင်းသွင်း လက်မှတ်ရေးထိုး ရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ အရန်တပ်ဖွဲ့ဝင်အဖြစ် စာရင်းသွင်းပြီးသူများကို စစ်ကောင်စီက ပြန်လည် စိစစ်ရွေးချယ်ကာ အငြိမ်းစားယူခဲ့သည့် ပြန်တမ်းဝင်အမှတ်၊ ကိုယ်ပိုင်အမှတ် အဆင့်ဖြင့် ပြန်လည် တာဝန်ထမ်းဆောင်ခွင့်ပေးမည်ဖြစ်ကြောင်း သိရှိရသည်။ စစ်ကောင်စီက ပြန်လည် စိစစ်ရွေးချယ်လိုက်သော အရန်တပ်ဖွဲ့ဝင်(စစ်မှုထမ်းဟောင်း) သည် အနည်းဆုံး အချိန်ပြည့် ၁ နှစ် အမှုထမ်းရမည်ဖြစ်ကြောင်း၊ အဆောငအယောင်၊ လစာနှင့်

မြန်မာ ဒုကာကွယ်ရေးဝန်ကြီး ထောင်ထဲရောက်ပြီ

  မြန်မာ ဒုကာကွယ်ရေးဝန်ကြီး ထောင်ထဲရောက်ပြီ မတ်လ ၂၈ ရက် ၂၀၂၄ ခုနှစ် နံနက် ၁၀ နာရီ ၂၀ သတင်း ================================= ကာကွယ်ရေး ဒု-ဝန်ကြီး ဖြစ်သူ ဗိုလ်ချုပ်အောင်လင်းထွန်းကို ကျားဖြန့်လုပ်ငန်းနဲ့ ပတ်သက်တယ်ဆိုပြီး မနေ့ည မတ်လ ၂၇ ရက်နေ့ည ၁၁ နာရီတွင် စစ်ဘက်ဆိုင်ရာ လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့မှ သွားရောက်ဖမ်းဆီးခဲ့ကြပါတယ်။ အဆိုပါ ဖမ်းဆီးချိန်တွင် ဒုကာကွယ်ရေးဝန်ကြီးဖြစ်သူ ဗိုလ်ချုပ်အောင်လင်းထွန်းသည် အရက်မူးနေပြီး အသာတကြည် လိုက်လာခြင်းမရှိပဲ … ပုဆိုးလှန်ပြီး ဆဲဆိုနေခြင်းကြောင့် စစ်ဘက်လုံခြုံရေးအဖွဲ့မှ ရိုက်နှက်ခဲ့ရာ.. သွား အချို့ ကျွတ်သွားပြီး ပါးစပ်တခုလုံး သွေးများနီရဲနေသည်။ “အဲ့ကောင် ပါးစပ်က သွေးမတိတ်ခင် ရမဲသင်းထောင်ပို့လိုက်စမ်း” လို့ အထက် အမိန့်ပေးလိုက်တော့ အခု ရမဲသင်းထောင်ရောက်နေပြီဖြစ်ကြောင်း မြန်မာအမေရိကန် သတင်းဌာနမှ စုံစမ်းသိရှိရသည်။ ဂိုလ်ရှယ်လေး

တရုတ်ကဖမ်းထားတဲ့ ဖူလီလိုက်လုပ်ငန်းစု ဥက္က၎ မြန်မာနိုင်ငံရဲ့ ထိပ်တန်း ဘီလီယံနာ ကိုးကန့်သူဌေးကြီးအကြောင်း

      တရုတ်နိုင်ငံထဲမှာ ပြီးခဲ့တဲ့တစ်ပတ်က အဖမ်းခံလိုက်ရတဲ့ ကိုးကန့်လုပ်ငန်းရှင် ၁၁ ယောက်ထဲမှာ မြန်မာပြည်ရဲ့အချမ်းသာဆုံးထိပ်တန်းသူဌေးတွေထဲမှာပါပြီး လူသိနည်းတဲ့ သူဌေးကြီးတစ်ဦးလည်း ပါဝင်ပါတယ်။ ဦမောင်မောင် လို့ မြန်မာအမည်ပေးထားတဲ့ ကိုးကန့်လုပ်ငန်းရှင်ဟာ လောက်ကိုင်မြို့မှာ အချမ်းသာဆုံးဖြစ်တဲ့ Fully Light ဖူလီလိုက် ကုမ္ပဏီကို အစ်ကို ဖြစ်သူနဲ့အတူ ဦးစီးနေသူ ဖြစ်ပါတယ်။  ဖူလီလိုက်လုပ်ငန်းစုဟာလုပ်ငန်းအမျိုးအစားပေါင်း အနည်းဆုံး ၃၆ မျိုးမှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ဘီလီယံ ဂဏန်းအထိ ရင်းနှီးမြှုပ်နှံထားပြီး သူတို့ရဲ့ ချမ်းသာကြွယ်ဝမှုအတိုင်းအဆကို မမှန်းဆနိုင်ပါဘူး။ အခုတော့ လောက်ကိုင်မြို့တစ်ဘက်ခြမ်းက တရုတ်နိုင်ငံပိုင်နက်ထဲမှာ အဖမ်းခံရပြီးနောက် တစ်ပတ်ကြာတဲ့အထိ ဘယ်မှာထိန်းသိမ်းထားတယ်ဆိုတဲ့ သတင်းအစအနတောင်မရဘဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဖူလီလိုက် အင်ပါယာ                                                                 လောက်ကိုင်က ဖူလီလိုက် ရုံးချုပ် နဲ့ အိမ်ရာစီမံကိန်း ဦးမောင်မောင် အကြောင်းမပြောခင် သူ့အစ်ကို နဲ့ အတူ ပူးတွဲပိုင်ဆိုင်တဲ့ ဖူလီလိုက် လုပ်ငန်းစု အကြောင်းပြောမှ သူတို့ရဲ့ ခြေတံလက်တံကို ခန့်မှန်းနိုင်မှာ ဖြ

စစ်မှုထမ်းဥပဒေတွင် ဘွဲ့ရပညာတတ်များ တပ်ထဲ ကာလရှည်နေရန် ပြဋ္ဌာန်းထား

  ဘွဲ့ရ သို့မဟုတ် စက်မှုလက်မှုပညာတစ်ခုခု တတ်မြောက်ထားသူဖြစ်ပါက စစ်ကောင်စီတပ်ထဲတွင် အခြားသူများထက် အချိန်ကြာကြာပိုပြီး စစ်မှုထမ်းရနိုင်ခြေရှိသည်။ သင်သည် ဆရာဝန်၊ အင်ဂျင်နီယာ၊ ဘွဲ့ရ သို့မဟုတ် စက်မှုလက်မှုပညာတစ်ခုခု တတ်မြောက်ထားသူဖြစ်ပါက ကျွမ်းကျင်သူဟုသတ်မှတ်ပြီး စစ်ကောင်စီတပ်ထဲတွင် အခြားသူများထက် အချိန်ကြာကြာပိုပြီး စစ်မှုထမ်းရနိုင်ကြောင်း ဖေဖော်ဝါရီ ၁၀ ရက်နေ့က စစ်ကောင်စီ အသက်သွင်းလိုက်သည့် စစ်မှုထမ်းဥပဒေတွင် တွေ့ရသည်။ အခြားသူများက ၂ နှစ်မှ ၅ နှစ်အထိ စစ်ကောင်စီတပ်ထဲ စစ်မှုထမ်းရမည်ဖြစ်သော်လည်း ကျွမ်းကျင်သူအဖြစ် သတ်မှတ်ခံရပါက ၃ နှစ်မှ ၅ နှစ်အထိ စစ်မှုထမ်းရမည်ဟု ဆိုသည်။ ပုံမှန်အားဖြင့် စစ်မှုထမ်းကာလပြည့်ပြီးပါက နောက်တစ်ကြိမ် စစ်တပ်ထဲ ပြန်သွားရန် မလိုတော့သော်လည်း ပါရဂူဘွဲ့ရသူများ၊ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းဆိုင်ရာ ဘွဲ့ရသူများကိုမူ “အရေးပေါ်ပြန်တမ်းဝင်အရာရှိ” အဖြစ် တပ်က ပြန်ခေါ်နိုင်သည်။ နောက်တစ်ကြိမ်ဆင့်ခေါ်မှုအတွက် အချိန်မည်မျှကြာကြာ စစ်တပ်ထဲထားမည်ဆိုသည်ကို သတ်မှတ်ထားခြင်း မရှိပေ။ ရန်ကုန်မြို့၌ ၂၀၂၁ ဖေဖော်ဝါရီလအတွင်း ပြုလုပ်သည့် အာဏာသိမ်းမှုဆန့်ကျင်သည့် ဆန္ဒပြပွဲ

ကျောက်တော်၌ ကယ်ဆယ်ရေးကမ်းထိုးရေယာဉ် (၃)စင်း တိုက်ခိုက်ခံခဲ့ရပြီး လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့ဝင်များနှင့် မိသားစုဝင် အများအပြားသေဆုံး

   ရခိုင်ပြည်နယ်၊ ကျောက်တော်မြို့နယ်အတွင်း၌ ကယ်ဆယ်ရေးကမ်းထိုးရေယာဉ် (၃)စင်း တိုက်ခိုက်ခံခဲ့ရပြီး လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့ဝင်များနှင့် မိသားစုဝင် အများအပြားသေဆုံးခဲ့ရကြောင်း သတင်းရရှိသည်။ ကယ်ဆယ်ရေးကမ်းထိုးရေယာဉ်(၃)စင်းသည် စစ်တွေမြို့မှတစ်ဆင့် ကျောက်တော်မြို့နယ်၊ အပေါက်ဝရွာအနီး၌ လုံခြုံရေးအဖွဲ့ဝင်များ၊ ၎င်းတို့၏ မိသားစုဝင်များ နှင့် နိုင်ငံ့ဝန်ထမ်းများကို စောင့်ဆိုင်းကယ်ထုတ်နေစဉ်အချိန်တွင် ရခိုင်လက်နက်ကိုင် AA အဖွဲ့၏ ပစ်ခတ်တိုက်ခိုက်ခြင်းကို ခံခဲ့ရကြောင်း သိရသည်။ “အကြီးက နှစ်စင်း၊ အသေးက တစ်စင်းပေါ့။ အဲဒီမှာ ကျားပိုက်တွေကို အောက်ခြေတစ်ကြောလုံးမှာ ချထားတာ။ ပြောရရင်တော့ ဟိုဘက်ကမ်းနဲ့ ဒီဘက်ကမ်းကို ဆွဲထားတာ။ ဒလက်တွေက အဲဒါတွေနဲ့ အကုန်ငြိကုန်တာ။ ပထမဆုံးက ကမ်းထိုးရေယာဉ်အကြီးတစ်စင်းနဲ့ ငြိပြီးတော့ သောင်တင်သွားတယ်။ အဲဒါမှာ အသေးတစ်စင်းနဲ့ အကြီးတစ်စင်းက သွားပြီးဆွဲတာ။ အဲဒီမှာ ဒရော့ဗုံးတွေနဲ့ တိုက်ခိုက်ခံရတာပေါ့။ ပြီးတော့ ကမ်းပေါ်ကို တက်ပြေးတဲ့သူတွေကို ဓါးနဲ့ ဝိုင်းခုတ်တာတွေ ဖြစ်တဲ့အချိန်မှာ တစ်ချို့ရေကူးတတ်တဲ့ (၄)၊(၅)၊(၁၀)ယောက်လောက်က မြစ်ကြောင်းအတိုင်းမျောပြီးတော့ ဆင်းသွားတဲ့အချိန်မှာ ကယ်

ပဲခူးမြို့ပေါ် လူစည်ကားသည့် နေရာများအား ၁၀၇ မမရှော့တိုက်ဒုံးများဖြင့် ပစ်ခတ်တိုက်ခိုက်ရန် စီစဉ်လျက်ရှိသည့် DSRB အမည်ခံ အဖွဲ့ဝင်များအား ၁၀၇ မမရှော့တိုက်ဒုံးများနှင့်အတူ ဖမ်းဆီးရမိ

                                                     ပဲခူးမြို့ပေါ် လူစည်ကားသည့် နေရာများအား ၁၀၇ မမရှော့တိုက်ဒုံးများဖြင့် ပစ်ခတ်တိုက်ခိုက်ရန် စီစဉ်လျက်ရှိသည့် DSRB အမည်ခံအကြမ်းဖက်အဖွဲ့ဝင်များအား ၁၀၇ မမရှော့တိုက်ဒုံးများနှင့်အတူ ဖမ်းဆီးရမိခဲ့ကြောင်း သိရှိရပါတယ်။ အကြမ်းဖက်သမားများအနေဖြင့် အေးချမ်းတည်ငြိမ်နေသည့် အခြေအနေမျိုးကို လက်မခံနိုင်ပဲ ယုတ်မာစွာဖောက်ခွဲဖျက်ဆီး ဖို့ ကြံနေတာပဲဖြစ်ပါတယ်။  Dark Side Revolution Burma-DSRB အမည်ခံအကြမ်းဖက်အဖွဲသည် အများပြည်သူများ ပျော်ရွှင်စွာကြည့်ရှုမည့် ၂၀၂၃ ခုနှစ်အတွက် မြန်မာ့ရုပ်ရှင်ထူးချွန်ဆုချီးမြှင့်ပွဲအခမ်းအနားကျင်းပမည့် ညတွင် ပဲခူးမြိုပေါ်ရှိ လူစည်ကားသည့် နေရာများအား ၁၀၇ မမ ရှော့တိုက်ဒုံးများဖြင့် ပစ်ခတ်ရန်စီစဉ်လျက်ရှိကြောင်း အကြမ်းဖက်မှုကိုမလိုလားသည့် ပြည်သူများ၏ သတင်းပေးပိုချက်အရ ၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ ဖေဖော်ဝါရီလ ၂ ရက် နေ့လယ်ပိုင်းတွင် ပဲခူးတိုင်းဒေသကြီး၊ ပဲခူးမြိုနယ်၊ ကမာနတ်ခကျေးရွာအနီး ပဲခူး- သနပ္ပင်လမ်းဆုံ၌ ယာဉ်အမှတ်၊ RLG-4563 Nissan March ခဲရောင်မော်တော်ယာဉ်ပေါ်မှ Dark Side Revolution Burma-DSRB အမည်ခံအကြမ်းဖက်အဖွဲဝင်များဖြစ်သ

ဘုရင့်နောင်ရဲ့ အင်ပါယာကြီး အချိန်တိုအတွင်း ပြိုကွဲခဲ့ရတဲ့ အကြောင်းများ

  ဘုရင့်နောင် သည် ဒုတိယ မြန်မာနိုင်ငံကို အောင်မြင်စွာ ထူထောင်ခဲ့ပြီး သူ၏ လက်ထက်တွင် မြန်မာနိုင်ငံသည် တန်ခိုးအထွားဆုံး အချိန်ဖြစ်ခဲ့သည်။ သို့သော် သူ့ကို ဆက်ခံသော သားတော် နန္ဒဘုရင် လက်ထက်တွင် မူ ဘုရင့်နောင် ၏ အင်ပါယာကြီးမှာ ပြိုကွဲပျက်စီး ခဲ့ရလေသည်။ ထိုမင်းသည် မအောင်မြင်သည့် ယိုးဒယားစစ်ကို အကြိမ်ကြိမ်ချီစေခြင်းဖြင့် မိမိအင်အားကို ဖြုန်းပစ်ခြင်း ၊လက်အောက်ခံ ဘုရင်များကို နိုင်နင်းစွာ မထိမ်းသိမ်း နိုင်ခြင်း နှင့် ပြည်သူများအား စနစ်တကျ မအုပ်ချုပ်ခြင်း တို့ကြောင့် နိုင်ငံပြိုကွဲခဲ့ရခြင်း ဖြစ်သည်။ နန္ဒဘုရင် သည် ယောင်္ကျားများကို စစ်အခြေခံသင်တန်းပေးကာ လိုက်ပါအမှုထမ်းခိုင်းသည်။ မထမ်းချင်သော ယောင်္ကျားများက ရဟန်းဝတ်ကြလေသည်။ ဤသို့ဖြင့် ရဟန်းအရေအတွက်လည်း တိုးပွားလာရာ ၁၅၉၃ တွင် ရဟန်းစစ်များ နှင့် ရဟန်းတုများကို အမြန်စစ်ဆေးကာ အဓမ္မလူထွက်စေသည်။ ထို အထဲတွင် ရဟန်းအစစ်များလည်း ပါသွားခဲ့ရသည်။ နာမည်ကြီး ဘားမဲ့ ဆရာတော် နှင့် ဘားတမော့ ဆရာတော်များကိုလည်း မယုံကြည်သဖြင့် ပြည်သူများတားနေသည့်ကြားမှပင် ညောင်ရမ်းသို့ ပို့ဆောင်လိုက်လေသည်။ လက်အောက်ခံ နယ်စားများ ပုန်ကန်လျှင် ဗိုလ်မှူးတပ်မှူးများကို နှိမ်နင်းခိုင်းသည်။

Click !