Skip to main content

Continue !

ဝီစီမှုတ်၍ ခွေးခေါ်သလို ပုံသွင်းခံနေခဲ့ရတဲ့ နိုင်ငံရေး

 


လူတွေနဲ့ တခြားသတ္တလောကထဲက တိရိစ္ဆာန်များအကြားမှာ နားအကြားအာရုံစွမ်းရည် ရှိပုံခြင်း မတူဘူးလို့ ဆိုကြပါတယ်။ အထူးသဖြင့် ခွေးနဲ့ကြောင်တွေပဲ ကြားနိုင်တဲ့ အမြင့်သံ (high pitch) တချို့ကို လူတွေအနေနဲ့ ကြားနိုင်ခြင်း မရှိဘူးလို့ ဆိုကြပါတယ်။ အဲဒီတော့ ခွေးခေါ်ဝီစီ (Dog Whistle) ဟာ ခွေးတွေပဲကြားနိုင်တဲ့ အသံကြိမ်နှုန်းတချို့ ထွက်အောင်လုပ်ပြီး ခွေးများကို အမိန့်ပေးတာ၊ လမ်းညွှန်တာ လုပ်လို့ရတဲ့ကိရိယာတမျိုးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

များမကြာမီ နှစ်တွေအတွင်းမှာ နိုင်ငံရေးစည်းရုံးမှု (political mobilization) နည်းနာတွေမှာ ဒီခွေးခေါ်ဝီစီကို ဥပမာပေး အသုံးပြုလာတာ ရှိပါတယ်။ လူထုကြားမှာ နိုင်ငံရေးမဲဆွယ်စည်းရုံးရေးနဲ့ မူဝါဒရေးရာ ဆွေးနွေးမှုတွေ ပြုလုပ်ကြရာမှာ နိုင်ငံရေးသမားတွေ၊ မင်းဆရာတွေနဲ့ နိုင်ငံရေးအခါတော်ပေး ပုရောဟိတ်တွေအနေနဲ့ ပြောချင်တာကို ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ပြောဆိုခြင်းမပြုဘဲ ဝေဝါးထွေပြားတဲ့ စကားလုံး အသုံးအနှုန်းအချို့ကို အသုံးပြုတာမျိုး၊ အကာအကွယ်ယူတာမျိုးတွေ ပြုလုပ်လာကြပါတယ်။ မူအားဖြင့် မှန်ကန်မှုရှိပေမဲ့ အဓိပ္ပာယ်ကတော့ အဖြောင့်အတိုင်း မှတ်ယူလို့မရတဲ့ ပြောဆိုဆွေးနွေးမှုတွေကို ဆိုလိုတာဖြစ်ပါတယ်။

ဒီလို ဝေဝေဝါးဝါး ပြောဆိုမှုတွေကနေတဆင့် ကိုယ်ပြောတာကို နားလည်မယ့်လူတွေကို စည်းရုံးနိုင်ရုံတင်မက အဓိပ္ပာယ်ကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း နားလည်ခြင်းမရှိဘဲ နားယောင်လိုက်ပါလာမယ့် လူအုပ်ကိုလည်း ကိုယ့်သြဇာအောက် ဆွဲသွင်းနိုင်ဖို့ ရည်ရွယ်တာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

အမေရိကန်နိုင်ငံရေးမှာ ခွေးခေါ်ဝီစီ နိုင်ငံရေး (Dog Whistle Politics) စတိုင် ပြောဆိုမှုတွေဟာ ၁၉၈၀ ပြည့်လွန်နှစ်တွေကစပြီး တရှိန်ထိုး မြင့်တက်လာတယ်လို့ ပညာရှင်တွေက ပြောဆိုကြပါတယ်။ ဥပမာအားဖြင့် အမေရိကန် ကွန်ဆားဗေးတစ် နိုင်ငံရေးသမားတွေရဲ့ “မိသားစုတန်ဖိုး” (family value) လို့ခေါ်တဲ့ မူတွေအပေါ်မှာ စည်းရုံးလှုံ့ဆော်တာဟာ တကယ်တော့ ရှေးရိုးစွဲ ခရစ်ယာန်မဲတွေကို မဲဆွယ်စည်းရုံးဖို့ ရည်ရွယ်တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။


ဘာသာရေးဆန်ဆန် စကားလုံးတွေအစား မိသားစုတန်ဖိုးဆိုတဲ့ စကားလုံးနောက်မှာ အကာအကွယ် ယူလိုက်ခြင်းအားဖြင့် ခရစ်ယာန် မဟုတ်တဲ့ အခြားမဲဆန္ဒရှင်တွေကိုပါ ပစ်မှတ်ထား သိမ်းသွင်းနိုင်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် အမျိုးသမီးအခွင့်အရေးနဲ့ ကျား/မ ရေးရာ လွတ်လပ်ခွင့်ကိစ္စတွေကို ဆန့်ကျင်တဲ့နေရာမှာလည်း ဒီမိသားစုတန်ဖိုးဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ ဘာသာရေးအစွန်းရောက်နဲ့ လက်ယာအစွန်းရောက်တွေအတွက် မီဒီယာထက်မှာ တရားဝင် အကာအကွယ်ယူ ပြောလို့ရစေပါတယ်။ ဒီစကားလုံးကနေတဆင့်လည်း အဲဒီလို ဘာသာအစွန်းရောက်တွေ၊ လက်ယာစွန်းတွေကို ဆွဲဆောင်စုစည်းလို့ ရစေပါတယ်။ ဒါဟာ အမေရိကန် နိုင်ငံရေးမှာ ခွေးခေါ်ဝီစီ အလုပ်လုပ်ပုံပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ဒီထက် ပိုမိုပြီး မနှစ်မြို့ဖွယ်ကောင်းတဲ့ ဥပမာတွေကို ပြောရရင် လူမျိုးရေးခွဲခြားတဲ့ မူဝါဒနဲ့ လူမျိုးရေးဖိနှိပ်မှုတွေ လုပ်ကြတဲ့နေရာမှာ ဒီလို ခွေးခေါ်ဝီစီ အရေးအသား အပြောအဆိုတွေကို လှိုင်လှိုင်အသုံးပြုကြပါတယ်။

ဥပမာအားဖြင့် အမေရိကန် ပြည်ထောင်စုမှာ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို တဖက်စောင်းနင်း ပြောဆိုတိုက်ခိုက်လိုတဲ့အခါ ရဲနဲ့ တရားစီရင်ရေးစနစ်ရဲ့ စနစ်ကြီးတခုလုံး မမျှတမှု (structural inequality)၊ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို ဦးတည်တိုက်ခိုက်မှု (racial profiling) နဲ့ အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေ ခံစားလာရတဲ့ ကျွန်စနစ်ကစလို့ အခြားစီးပွားရေးနဲ့ လူမှုရေးဖိနှိပ်မှုတွေကို မျက်ကွယ်ပြုပြီး အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေ ကျူးလွန်တဲ့ ရာဇဝတ်မှု စာရင်းဇယားတွေကို ကိုးကားပြီး တိုက်ခိုက်တာမျိုးတွေ ဖြစ်ပါတယ်။

အာဖရိကန်-အမေရိကန်တွေကို ထိခိုက်ပြီး ပြောင်ပြောင်တင်းတင်း ပြောဆိုမယ်ဆိုရင် ပြန်လည် ဝေဖန်ခံရနိုင်တဲ့အတွက် ရာဇဝတ်ကျူးလွန်မှုစာရင်းကို အကာအကွယ်ယူပြီး ဒီအာဖရိကန်-အမေရိကန် လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ ရာဇဝတ်မှုပြဿနာ ရှိနေတယ်၊ ရာဇဝတ်မှုကျူးလွန်တာက ယဉ်ကျေးမှုတရပ်လို ဖြစ်နေတယ်၊ ဒါကို ဖြေရှင်းရမယ်ဆိုပြီး ပြောဆိုတာမျိုးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မျက်မှောက်ခေတ် မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာလည်း ခွေးခေါ်ဝီစီနိုင်ငံရေးအသွင် အလုပ်လုပ်နေတာတွေ ရှိပြီးဖြစ်သလို အသစ်ဖြစ်ပေါ်နေတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဥပမာ အမျိုး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အစချီပြီး ကြွေးကြော်တဲ့ ဘာသာရေးလှုပ်ရှားမှုတွေဟာ ဘာသာရေးကို ဗန်းပြပြီး မွတ်ဆလင်နဲ့ လူနည်းစု မုန်းတီးရေးကို မောင်းတင်လုပ်ဆောင်တာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ စစ်တပ်ရဲ့ အမျိုးသားအကျိုးစီးပွားနဲ့ အမျိုးသားနိုင်ငံရေး ဆိုတာကို ရှေ့တန်းတင်ပြပြီး ကိုယ်ကျိုးစီးပွား လုပ်ဆောင်တာမျိုးတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။


လက်ရှိအချိန် အသစ်ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ သတိထားရမယ့် နိုင်ငံရေး ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကတော့ “မြန်မာပြည်ကြီး ငြိမ်းချမ်းပါစေ”၊ “ငြိမ်းချမ်းရေးကို လိုလားတယ်”၊ “ကြားနေ”၊ “ပြည်သူတွေ မအကြနဲ့ ကိုယ့်အလုပ်ကိုသာ ပြန်လုပ်ကြ”၊ “ကြက်ဥတွေကို ခြင်းတောင်းတလုံးတည်း ထည့်ထားတဲ့ မဟာဗျူဟာတွေ မလုပ်သင့်ဘူး” စတာတွေဟာ လူထုအကျိုးစီးပွားနဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက် ရောက်နေတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံရေးရဲ့ ခွေးခေါ်ဝီစီတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မူအားဖြင့်တော့ ငြိမ်းချမ်းရေး လိုလားတယ်ဆိုတာ မမှားပါဘူး။ မြန်မာပြည်ကြီး ငြိမ်းချမ်းပါစေ ဆိုတာလည်း သာမန်အပြင်ပန်းကြည့်ရင် ရိုးသားစွာ ဆုတောင်းမှုတခုလို့ မြင်နိုင်ပါတယ်။ ပြည်သူတွေကို ကိုယ့်အလုပ်ပဲ ကိုယ်ပြန်လုပ်ဆိုတာလည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပါပဲ။ ဒါပေမဲ့ မြန်မာနိုင်ငံရေးရဲ့ ပကတိဖြစ်ပေါ်နေမှုတွေအရ ဒီစကားတွေဟာ ဖိနှိပ်သူကိုပင်းပြီး အသာရစေရေးအတွက် နိုင်ငံရေးခြေထိုး စကားလုံးတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ငြိမ်းချမ်းရေးလိုလားသူတွေ၊ ဆုတောင်းသူတွေ၊ ကြားနေဆိုသူတွေဟာ စစ်တပ်က မြို့ပြလမ်းမတွေပေါ်မှာ ဆန္ဒပြသူတွေကို ပစ်ခတ် အနိုင်ကျင့်နှိပ်စက်ပြီး ကျေးလက်ဒေသတွေမှာ ရွာစဉ်လှည့် မီးရှို့နေတုန်းက လက်ခုပ်လက်ဝါး တီးရင်တီး၊ မတီးရင် နှုတ်ဆိတ်နေသူတွေ ဖြစ်ပါတယ်။

ကိုယ့်အလုပ်ကိုသာ ပြန်လုပ်ကြ ဆိုသူတွေကလည်း စစ်တပ်က ဒီမိုကရေစီနိုင်ငံရေးကို ဖျက်လိုဖျက်စီးမလုပ်ဘဲ ကိုယ့်အလုပ်ကိုလုပ်အောင် ပြောရမယ့်နေရာမှာတော့ နှာစေးနေလေ့ ရှိပါတယ်။

ရွေးကောက်ပွဲတွေကို သပိတ်မှောက်လိုက် လှန်လိုက်လုပ်တာ၊ ကျောင်းတက်လိုက် မတက်လိုက်လုပ်ကြတာ၊ နိုင်ငံတော်ကို အုပ်စီးထားတဲ့အစိုးရနဲ့ မပတ်သက်ရပြီးရော ကျောင်းမျိုးစုံဖွင့်ကြတာ၊ ဟိုပစ္စည်းမသုံး ဒီပစ္စည်းသုံးမယ်ဆိုတဲ့ စီးပွားရေးသပိတ်နဲ့ ဆိုင်ပိတ်၊ တံခါးပိတ်၊ အသံတိတ်သပိတ်တွေက မြန်မာ့နိုင်ငံရေး သမိုင်းမှာ ထောင်စုနှစ်သစ် ၂၀၀၀ ပြည့်နှစ်ကိုကျော်မှ ဖြစ်လာတဲ့ ကိစ္စတွေလည်း မဟုတ်ပါဘူး။

ကျောင်းသား၊ ဘုန်းကြီးနဲ့ လူတွေစုပြီး နိုင်ငံရေးလှုပ်ရှားမှုတွေ လုပ်ကြတာက စလို့ စက်သေနတ်ကို ဓားနဲ့တက်ခုတ်ပြီး သူပုန်ထကြ၊ (ကျားကြောက်လို့) ရှင်ကြီးတွေခေါ်သွင်းပြီး သူပုန်ထကြတာရောကလည်း အခုမှ ထဖြစ်နေတာ မဟုတ်ပါဘူး။

နှစ် ၁၀၀ လောက် ဒါတွေပဲ လုပ်နေကြရတာမှာ လုပ်နေရတဲ့လူတွေထက် ဒါတွေပဲ လုပ်ရအောင် တွန်းပို့တဲ့လူတွေမှာ အပြစ်ပိုရှိတာပဲလို့ မြင်ပါတယ်။

ဒါကြောင့်မို့လို့ ကိုယ့်အလုပ်ကိုယ်သာ လုပ်ကြဖို့ ပြောကြမယ်ဆိုရင် ပထမ ကျောင်းသားသပိတ်လို ကိုလိုနီဆန့်ကျင်ရေး လှုပ်ရှားမှုမျိုးတောင် ထွက်ပေါ်လာဖို့ရာ အကြောင်းမရှိပါဘူးဆိုတာ သတိချပ်ဖို့ လိုပါတယ်။

နောက်ဆုံးတခုဖြစ်တဲ့ ကြက်ဥတွေကို ခြင်းတောင်းတလုံးတည်း မထည့်ဖို့ဆိုတဲ့ နိုင်ငံရေး အကြံပေးချက်ကလည်း တကယ်တော့ ဖိနှိပ်သူနဲ့ပူးပေါင်းပြီး နိုင်ငံရေးအမြတ်ထုတ်ဖို့ နိုင်ငံရေးဇာတ်ခုံမှာ လူပြက်တနေရာက ပါခွင့်ရဖို့အတွက် သွေးဆောင်ဖြားယောင်းမှု တခုအပြင် မပိုပါဘူး။


ဖိနှိပ်သူတွေကို အပြစ်တင်ရမယ့်အစား လူထုဘက်က ရပ်တည်သူတွေကို တဖက်စောင်းနင်း အပြစ်တင်ပြီး နိုင်ငံရေးခြေထိုးတဲ့ အပြောအဆို၊ ပျက်စီးရာပျက်စီးကြောင်း အပြောအဆိုတွေလို ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကို သတိကြီးကြီးထားကြဖို့ လိုပါတယ်။

ဒီတော့ ရှေ့လျှောက်မှာလည်း ခွေးခေါ်ဝီစီနိုင်ငံရေးက မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာ အမြစ်တွယ်လာဖို့ ရှိသလို ရှိနေပြီးသား ခွေးခေါ်ဝီစီတွေကိုလည်း သတိကြီးကြီးထားကြဖို့ သတိပေးလိုပါတယ်ခင်ဗျား။


 

Hi !

!

Popular posts from this blog

မောင်တောရှိ စစ်တပ်နယ်ခြားစောင့်တပ်စခန်း ၂ ခုကို AA က သိမ်းပိုက်၊ နယ် ခြားစောင့်တပ်များ မထွက်ပြေးမီ လက်နက်များကို ARA နှင့် RSO အဖွဲ့များထံ ဘင်္ဂလားဒေ့ရှ်ငွေ ၁၀ သန်းဖြင့် ရောင်းစားခဲ့မှု စိစစ်တွေ့ရှိရ

  ■ စစ်ကောင်စီတပ်စခန်းအတွင်းမှ ရဲအလောင်းများနှင့် ARA ၊ RSO အဖွဲ့ဝင်အလောင်းများပါ တွေ့ရှိရဟုဆို ရန်ကုန်၊ ဖေဖော်ဝါရီ ၈ ရခိုင်ပြည်နယ်၊ မောင်တောမြို့ရှိ နယ်ခြားစောင့်တပ်စခန်း ၂ ခုကို AA က သိမ်းပိုက်လိုက်ပြီး စစ်ကောင်စီတပ်ဖွဲ့ဝင်များက မထွက် ပြေးမီ စခန်းနှစ်ခုလုံးမှ လက်နက်များကို ARA နှင့် RSO အဖွဲ့များထံ ရောင်းစားခဲ့မှုကို စိစစ်တွေ့ရှိရကြောင်း AA က ယမန်နေ့ ပိုင်း သတင်းထုတ်ပြန်သည်။ ဖေဖော်ဝါရီလ ၄ ရက်နေ့မှစတင်၍ ဘင်္ဂလာ-ရက္ခိုင်နယ်စပ်၊ မောင်တောမြို့မြောက်ပိုင်းရှိ နယ်ခြားစောင့်တပ်စခန်း (တစ်နည်း) ဗျူဟာစခန်းနှစ်ခုဖြစ်သော တောင်ပြို (လက်ဝဲ- လက်ယာ) ဗျူဟာစခန်းတို့ကို ထိုးစစ်ဆင်တိုက်ခိုက်ခဲ့ကြောင်း၊ ဖေဖော်ဝါရီလ ၄ ရက်နေ့ ညနေ ၆ နာရီခန့်အချိန် တောင်ပြို (လက်ယာ) ဗျူဟာစခန်း တစ်ခုလုံးကို သိမ်းယူနိုင်ခဲ့ကြောင်း ၊ နယ်ခြားစောင့်တပ်စခန်း တောင်ပြို (လက်ယာ) တွင် ရဲမှူး အောင်စည်သူအေး (နခခ-၂) နှင့် တောင်ပြို (လက်ဝဲ)စခန်း တွင် ဒု-ရဲမှူးကြီး ကျော်နိုင်စိုးတို့ ဦးစီးခဲ့ကြောင်း သိရှိရသည်။ AA က တောင်ပြို (လက်ယာ) ကို အပြီးသတ်သိမ်းပိုက်ခဲ့ပြီးနောက် ဖေဖော်ဝါရီလ ၆ ရက်နေ့၊ ညနေပိုင်းတွင် တောင်ပြို (လက်ဝဲ) စခန်းကိုလည်...

ဘိန်းဘုရင်ခွန်ဆာ

  *** တချိန်ကနာမည်ကျော်ကြားခဲ့တဲ့ ဘိန်းဘုရင်ခွန်ဆာ စခန်းဆီသို့ *** တချိန်က နာမည်ကျော်ခဲ့တဲ့ ဘိန်းဘုရင်ခွန်ဆာရဲ့ စခန်းဟာ ထိုင်းနိုင်ငံ ချင်းရိုင်းခရိုင် မယ်ဖါ့လုံမြို့နယ် ဘန်ထော့ထိုင်းရွာမှာ တည်ရှိတယ်။ တာချီလိတ်ရဲ့ တဖက်ကမ်း မယ်ဆိုင်ကနေ ၆၆ ကီလိုမီတာ ဝေးကွာပြီး၊ ချင်းရိုင်းကနေ သွားမယ်ဆိုရင်လည်း ၆၆ ကီလိုမီတာ ဝေးပါတယ်။ မယ်ဆိုင်-ချင်းရိုင်းသွား လမ်းပေါ်က မယ်ကျန်းရွာကနေမယ့်စလောင်းကို သွားတဲ့ လမ်းအတိုင်း လာရတာပါ။ ခွန်ဆာစခန်းမှာ စောင့်နေတဲ့ ရှမ်းအမျိုးသမီးကြီးကိုမေးကြည့်တော့ ကျိုင်းတုံဇာတိလို့ ဆိုပါတယ်။ စခန်းရဲ့ရှေ့ မြေကွက်လပ်နားမှာတော့ ခွန်ဆာရဲ့ မြင်းစီးရုပ်တုကြီးကို အသက်၀င်စွာနဲ့ ထုလုပ်ထားတာကိုလည်း မြင်နိုင်ပါ့မယ်။ လာပြီးလည်သူတွေ အမှတ်တရအဖြစ် ဓါတ်ပုံမရိုက်ပဲ မနေနိုင်အောင်ကို ခွန်ဆာရဲ့ရုပ်တုကြီးက ဆွဲဆောင်နေတာပါ။ ရုပ်တုရဲ့ရှေ့နားမှာတော့ တန်းစီတဲ့ နေရာလေလား၊ စစ်ရေးပြကွင်းလေးလားတော့ မသိ၊ ညီညာတဲ့ မြေကွက်လပ်လေးတခု။ တချိန်တုန်းက ဒီနေရာမှာ သူ့ရဲဘော်တွေကို ခွန်ဆာတစ်ယောက် ကြိမ်ဖန်များစွာ မိန့်ခွန်းတွေ ချွေခဲ့ပါလိမ့်မယ်။    စဉ်းစားနေခိုက် ကျနော့်မိတ်ဆွေ ထိုင်းလူမျိုးက ပြောလာတယ်၊ အပေါ်ဘက်ကက...

စစ်ဦးစီးအရာရှိချုပ်(ကြည်း)နှင့် စစ်ထောက်ချုပ် တာဝန်ယူထားသော ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်း၏ သားဖြစ်သူက နေပြည်တော်စစ်ရုံးအတွင်းသို့ သုံးစွဲရန် မူးယစ်ဆေးဝါး သယ်ယူလာမှု စစ်ဆေးတွေ့ရှိသော်လည်း အရေးယူမှုမရှိ

   အကြမ်းဖက်စစ်ကောင်စီခေါင်းဆောင် မင်းအောင်လှိုင်၏ လူယုံတစ်ဦးဖြစ်သူ စစ်ဦးစီးအရာရှိချုပ်(ကြည်း)နှင့် စစ်ထောက်ချုပ် တာဝန်ယူထားသော ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်း၏ သားဖြစ်သူက နေပြည်တော်စစ်ရုံးအတွင်းသို့ သုံးစွဲရန် မူးယစ်ဆေးဝါး သယ်ယူလာမှု စစ်ဆေးတွေ့ရှိသော်လည်း အရေးယူမှုမရှိကြောင်း စစ်ဘက်သတင်းရင်းမြစ်က ပြောဆိုသည်။ ဇန်နဝါရီလ ၁၈ ရက်နေ့ ညပိုင်းအချိန် ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီးကျော်စွာလင်း၏ သားဖြစ်သူ အုပ်စိုးခန့်သည် နေပြည်တော်စစ်ရုံး၊ ဂိတ်အမှတ် ၁ သို့ ဖြတ်သန်းစဉ် ကားဒက်ရှ်ဘုတ်အတွင်းမှ သုံးစွဲနေသည့် မူးယစ်ဆေးဝါးအထုပ်တစ်ထုပ် တွေ့ရှိခဲ့ရကြောင်း၊ အဆိုပါ မူးယစ်ဆေးဝါးသည် ဒုတိယဗိုလ်ချုပ်ကြီးကျော်စွာလင်း၏ သားဖြစ်သူ အုပ်စိုးခန့် သုံးစွဲသည့် မူးယစ်ဆေးဝါးဖြစ်သော်လည်း ကာကွယ်ရေးဦးစီးချုပ်ရုံး(ကြည်း)၊ စခန်းရုံး၏ စခန်းမှူး ဗိုလ်ချုပ် သိန်းဇော်က တစ်စုံတစ်ရာ အရေးယူမှု မလုပ်ဆောင်တော့ဘဲ ဖုံးကွယ်ပေးထားကြောင်း သိရှိရသည်။ "ကားသမားက ဒုဗိုလ်ချုပ်ကြီးကျော်စွာလင်း မန္တလေးတိုင်းဘ၀ကတည်းက ခေါ်ထားတဲ့ ငယ်တပည့်ရင်းက ကားမောင်းတာ။ ကားက VIP CAR PASS ပါတယ်။ အဲဒီအမှုကို ဒုဗိုလ်ချုပ်ကြီးကျော်စွာလင်းဆီကို သတင်းပို့တော့ သတင်းမပ...

မင်းအောင်လှိုင် အလိုကျ ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်း

  စစ်ဗိုလ်များထဲတွင် မင်းသားနှစ်ဦး၏ နာမည်ပေးခံရသော စစ်ဗိုလ်ချုပ်တဦး ရှိသည်။ ဒုဗိုလ်ဘဝမှ ဗိုလ်ချုပ် ဖြစ်သည်အထိ စစ်တပ်ထဲတွင် ရုပ်ရှင်မင်းသားလို နေထိုင်ခဲ့ရသည့်အတွက် ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်းအား “နေတိုး” သို့မဟုတ် “ပြေတီဦး” ဟု စစ်ဗိုလ်ချုပ်အချို့က နာမည်ပြောင် ပေးထားကြခြင်း ဖြစ်သည်။ ထို့အပြင် ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်းကို လက်ရှိ စစ်ခေါင်းဆောင်များ အလွန်တွင် စစ်တပ်ကို ဦးဆောင်မည့်သူဟုလည်း ထင်ကြေးပေးခံရသူလည်း ဖြစ်သည်။ လက်ရှိအချိန်တွင် ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်းသည် စစ်ဦးစီးအရာရှိချုပ် (ကြည်း) နှင့် စစ်ထောက်ချုပ်တာဝန်တို့ကို ပူးတွဲတာဝန်ယူထားရသည်။ စစ်တက္ကသိုလ်အပတ်စဉ်- ၃၅ (DSA-35) ကျောင်းဆင်း ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး ကျော်စွာလင်းသည် အရာရှိ ငယ်ဘဝက မကြာသေးခင်က လာဘ်စားမူဖြင့် ဖမ်းဆီးထောင်ချခံရသူ ဒု ဗိုလ်ချုပ်ကြီး မိုးမြင့်ထွန်း လက်အောက်တွင် တာဝန်ထမ်း ဆောင်ခဲ့သူ ဖြစ်သည်။ ထို့အပြင် နိုင်ငံတော်ငြိမ်ဝပ်ပိပြားမှု တည်ဆောက်ရေးအဖွဲ့ (နဝတ) ခေတ် ဒု စစ်ခေါင်းဆောင် ဗိုလ်ချုပ် မောင်အေး၏ ကိုယ်ရေးအရာရှိ လုပ်ခဲ့သူလည်း ဖြစ်သည်။ “မိုးမြင့်ထွန်းက ဗိုလ်ကြီးကနေ ဗိုလ်မှူးအပွင့်တင်ဖိ...

တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ လွှမ်းမိုးလာမှုတွေကို တုန့်ပြန်နိုင်ဖို့ အာဆီယံနိုင်ငံတွေကို ဂျပန်ကူညီမည်

  တောင်တရုတ်ပင်လယ်လုံခြုံရေးကို မြှင့်တင်ဖို့အတွက် ဂျပန်အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးအေဂျင်စီက အာဆီယံနိုင်ငံလေးနိုင်ငံဖြစ်တဲ့ အင်ဒိုနီးရှား၊ မလေးရှား၊ ဖိလစ်ပိုင်နဲ့ ဗီယက်နမ်တို့ကို ၁၀ နှစ်ကြာရေကြောင်းလုံခြုံမှု အကူအညီပေးရန် ပြင်ဆင်နေကြောင်း မီဒီယာများက ဖော်ပြနေကြတယ်လို့ အာရ်အက်ဖ်အေက ဖေဖော်ဝါရီလ ၁၅ ရက်မှာ ရေးသားပါတယ်။ အဲဒီ ၄ နိုင်ငံတို့ဟာ လုံခြုံရေးအရ ဂျပန်အစိုးရရဲ့ ထိပ်တန်းဦးစားပေးများအဖြစ် သတ်မှတ်ခံထားရကြောင်း တိုကျို NHK ရုပ်သံလွှင့်ဌာနက ပြောပါတယ်။ ဂျက်ကာ JICA လို့ လူသိများတဲ့ ဂျပန်အကူအညီပေးရေး အေဂျင်စီရဲ့ အသေးစိတ်အစဉ်များဟာ ၂၀၂၅ခုနှစ် မတ်လအရောက် အကောင်အထည်ပေါ်လာနိုင်မယ်လို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်။ထောက်ပံ့ရေးအစီအစဉ်မှာ ဂျပန်နိုင်ငံက ဒရုန်းများ၊ ရေဒါစနစ်များနဲ့ ကင်းလှည့်သင်္ဘောများအပြင် လေးနိုင်ငံ တစ်ခုချင်းစီအတွက် အခြားစွမ်းရည်မြှင့်တင်ရေး အစီအမံများကို ပံ့ပိုးပေးဖို့ ရှိနေကြောင်း NHK က ဆိုပါတယ်။ ပြီးခဲ့တဲ့လ ဂျပန်အရာရှိများနဲ့ အထူးကျွမ်းကျင်သူတွေဟာ ဖိလစ်ပိုင်နဲ့ အင်ဒိုနီးရှားတို့မှာ လေ့လာမှုများနဲ့ မျက်မြင်ကွင်းဆင်း စစ်ဆေးမှုများကို ပြုလုပ်ခဲ့တယ်လို့ ယုံကြည်ရပ...

ဒေသကိုအခြေခံသည့် ဖက်ဒရယ် စနစ်ကိုသွားမည်ဟု မြန်မာစစ်ခေါင်းဆောင်ပြော

    မြန်မာနိုင်ငံတွင် ဒီမိုကရေစီနှင့် ဖက်ဒရယ်စနစ်ကို အခြေခံမည့် ပြည်ထောင်စုတည်ဆောက်ရာ၌ လူမျိုးကို အခြေမခံဘဲ ဒေသကိုအခြေခံသည့် စနစ်မျိုးဖြင့် အဓိကဆောင်ရွက်သွားမည်ဟု စစ်ခေါင်းဆောင် ဗိုလ်ချုပ်မှူးကြီး မင်းအောင်လှိုင်က (၇၆) နှစ်မြောက်လွတ်လပ်ရေးနေ့ အခမ်းအနားသို့ ပေးပို့သည့် သဝဏ်လွှာတွင် ပြောထားသည်။ ခေတ်မီဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ပြီး ဒီမိုကရေစီနှင့် ဖက်ဒရယ်စနစ်ကို အခြေခံသည့် ပြည်ထောင်စုတည်ဆောက်ရာတွင် ဦးဆောင်သူ၊ အကောင်အထည်ဖော်သူ၊ လိုက်နာကျင့်သုံးသူများအားလုံး တတ်သိပညာ၊ ပင်ကိုအရည်အသွေး၊ စဉ်းစားတွေးခေါ်မှုများ ပြည့်စုံရန်လိုအပ်ကြောင်း စစ်ခေါင်းဆောင်က ဆိုသည်။ ၂၀၂၁ ခုနှစ်၊ ဖေဖော်ဝါရီလတွင် စစ်အာဏာသိမ်းလိုက်ချိန်မှစ၍ စစ်ကောင်စီနှင့် တော်လှန်ရေးအင်အားစုများကြား တိုက်ပွဲပြင်းထန်နေသည်မှာ ၃ နှစ်နီးပါး ကြာမြင့်လာပြီဖြစ်သည်။ အာဏာသိမ်းချိန်မှစပြီး စစ်ခေါင်းဆောင်သည် ဖက်ဒရယ်ပြည်ထောင်စု တည်ဆောက်ပေးမည်ဟု ထပ်ကာတလဲလဲ ပြောဆိုနေသော်လည်း မူဝါဒနှင့် လမ်းစဉ်များ မရှိသဖြင့် ပြည်သူများက အယုံအကြည် မရှိကြပေ။ “ဖက်ဒရယ်ဆိုတဲ့စကားလုံးကို စစ်ခေါင်းဆောင်က အမြဲတမ်းပြောသလို တော်လှန်ရေးအင်အားစုတွေ၊ NUG ကလ...

”ကုန်ဘောင်ခေတ် အကြီးကျယ်ဆုံး သူရဲကောင်း မုဆိုးချုံဗိုလ် မင်းခေါင်နော်ရထာ”

  သူ၏ ငယ်နာမည်မှာ ငတွန် ဖြစ်သည်။ သူ့ကို အလောင်းဘုရားက အင်းဝမြို့ပြင် ဇရပ်တစ်ခုတွင် တွေ့ရှိလာသည်ဟု ဆိုကြသည်။ ဘုန်းလက်ရုံး ထွန်းတောက်မည့်သူမှန်းသိ၍ ထိုအချိန်မှစ အလောင်းဘုရားနောက် လိုက်ခဲ့သည်။မျက်စိကို အဝတ်စည်း၍ လှံဆီ ပြေးဝင်ရသော မြင်းရည်တက်သူရဲကောင်း ၆ ကျိပ် ၈ ယောက်အနက် အထင်ရှားဆုံးသူလည်း ဖြစ်သည်။ သီရိရွှေတောင်၊ မင်းလှရွှေတောင်၊ မင်းလှမင်းခေါင်၊ မင်းခေါင်နော်ရထာဘွဲ့များတစ်ခုပြီးတစ်ခု ရသည်။အလောင်းမင်းတရား၏ အားအထားရဆုံး ဘယ်လက်ရုံးကြီးလည်း ဖြစ်သည်။ ညာလက် ရုံးမှာမူ မဟာသေနာပတိ သေနတ်ဝန် ဦးကောင်း ဖြစ်သည်။ ငတွန်သည် လက်ရုံးအရာတွင် ပြိုင်စံရှား၍ သူ့ခေတ် သူ့အခါ၌ သူ့ကို ယှဉ်နိုင်သူ အလွန်ရှားခဲ့သည်။ သူ့ကို နိုင်မည့်သူမှာ အလောင်းဘုရားနှင့် လက်ျာပျံချီ ငချစ်ညိုသာ ရှိသည်။ အလောင်းဘုရားကိုပင် နိုင်ခဲ့ဖူးသူ လက်ျာပျံချီကမူ သူ့ကို ”ငတွန်၊ မင်း ငါ့အဖက်မဟုတ်။ ငါ့လှံ သွေးစွန်းရုံ ရှိမည်” ဟု ဆိုကာ စီးချင်းတိုက်ရန် ပယ်ချခဲ့ဖူးသည်။ သို့ရာတွင် လက်ျာပျံချီ မရှိတော့သည့် နောက်ပိုင်း၌ သူ့ကို နိုင်မည့်သူ မပေါ်တော့။ မည်သည့်လူမျိုး မည်သည့်စစ်တပ်နှင့် မည်သည့်အင်အားဖြစ်စေ သူ တိုက်ရဲသည်။ အနိုင်ယူနိုင်သည်။ ကုန်းဘောင်ခေတ် ...

မြန်မာပြည်မြေပုံကို အပြောင်းခံကြမှာလား

  ကမ္ဘာ့သမိုင်းကို ပြန်လေ့လာကြည့်မယ်ဆိုရင် အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံတွေအဖြစ် နှစ်ပေါင်းများစွာ အတူတကွ ယှဉ်တွဲ ရပ်တည်နေကြပြီးမှ ဝေးကွာသွားကြတဲ့ နိုင်ငံတွေ ရှိခဲ့တယ်ဆိုတာ တွေ့နိုင်ပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့အတွက် အထင်ရှားဆုံး ဥပမာတစ်ခုရှိပါတယ်။ အဲဒါကတော့ မြန်မာနဲ့ ပါကစ္စတန်တို့ဟာ ယခင်က နယ်မြေချင်း ထိစပ်နေကြတဲ့ အိမ်နီးချင်း နိုင်ငံတွေပါ။ သို့သော် ၁၉၇၁ ခုနှစ် ဘင်္ဂလားဒေ့ရှ်နိုင်ငံအသစ် ပေါ်ပေါက်လာချိန်မှာတော့ အိမ်နီးချင်းအဖြစ်ကနေ ဝေးကွာသွားခဲ့ကြပါတယ်။ ယခင်က အိမ်နီးချင်းဖြစ်ခဲ့လို့ ထင်ပါတယ်၊ မြန်မာနဲ့ ပါကစ္စတန်တို့ရဲ့ ဆက်ဆံရေးဟာ ကောင်းမွန်နေကြဆဲဆိုတာ သက်သေ၊ သာဓကများစွာ ရှိပါတယ်။ အဲဒီလို အိမ်နီးချင်းအဖြစ်ကနေ ဝေးကွာသွားရခြင်းဟာ သူတို့ရဲ့ ပြည်တွင်းရေးသာ ဖြစ်တဲ့အတွက် အထူးအထွေ ဝေဖန်ရန် မရှိပါ။ သို့သော် လက်ရှိအခြေအနေမှာ မြန်မာရဲ့ အိမ်နီးချင်း (၅) နိုင်ငံရှိနေရာက မတူညီတဲ့ အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံသစ်တွေ ထပ်မံ ပေါ်ပေါက်လာဖို့ လုပ်ဆောင်နေကြတာတွေ မြင်နေရပါပြီ။ ဒီတစ်ကြိမ်ကတော့ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ ပြည်တွင်းရေးဖြစ်တဲ့အတွက် အလေးထားရပါတော့မယ်။ ရှိပြီးသား အိမ်နီးချင်း (၅) နိုင်ငံနဲ့ မြန်မာတို့အကြား ကျွန်တော်တိ...

ရှမ်းမြောက်က ကျားဖြန့် ဇာတ်သိမ်းခန်း

  ဇန်နဝါရီ ၃၀ ရက်တွင် မြန်မာနိုင်ငံ နိုင်ငံတော် စီမံအုပ်ချုပ်ရေးကောင်စီက တရုတ် အစိုးရထံ မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်း ကျားဖျန့် လုပ်ငန်းများတွင် အဓိက ကြိုးကိုင်သူများဟု သတ်မှတ်ထားသည့် ပယ်စောက်ချိန်အပါအဝင် ခြောက်ဦးနှင့် အခြားအရေးကြီးသံသယရှိ သူ လေးဦးကို လွှဲပြောင်းပေးခဲ့သည်။ မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့သည် ဇန်နဝါရီ ၃၀ ရက်တွင် တရုတ်နိုင်ငံ ပြည်သူ့လုံခြုံရေးအဖွဲ့ အစည်းထံသို့မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်း ကိုးကန့် ဒေသ အွန်လိုင်းလိမ်လည်မှုအဖွဲ့၏ အဓိက ခေါင်းဆောင် ခြောက်ဦးဖြစ်သည့် ပယ် စောက်ချိန်၊ ပယ်ရင်ချန်၊ဝေ့ဟွိုင်ရန်၊ လျိုကျန့် ရှန်၊ လျိုကျန့်မောက်၊ ရွှီလောက်ဖာနှင့် အခြား အရေးကြီး ပြစ်မှုကျူးလွန်ကြောင်းသံသယရှိ သူ လေးဦးအား တရားဥပဒေနှင့်အညီ လွှဲ ပြောင်းပေးအပ်ခဲ့ပြီး အဆိုပါ ၁၀ ဦးကို ယင်း နေ့ညတွင်ပင် တရုတ်နိုင်ငံသို့ ပို့ဆောင်ခဲ့ သည်ဟု မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ တရုတ်သံရုံးက သတင်းထုတ်ပြန်ခဲ့သည်။ ယင်းသို့ မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်းရှိ ကျား ဖျန့်လုပ်ငန်းများတွင် အဓိကတာဝန်ရှိသူဟု တရုတ်အစိုးရက သတ်မှတ်ထားသည့် ပယ် စောက်ချိန် အပါအဝင် ခြောက်ဦးအား လွှဲ ပြောင်းပေးအပ်ခြင်းမှာ တရုတ်-မြန်မာ နှစ် နိုင်ငံ၏ န...

ဘုရင့်နောင်ရဲ့ အင်ပါယာကြီး အချိန်တိုအတွင်း ပြိုကွဲခဲ့ရတဲ့ အကြောင်းများ

  ဘုရင့်နောင် သည် ဒုတိယ မြန်မာနိုင်ငံကို အောင်မြင်စွာ ထူထောင်ခဲ့ပြီး သူ၏ လက်ထက်တွင် မြန်မာနိုင်ငံသည် တန်ခိုးအထွားဆုံး အချိန်ဖြစ်ခဲ့သည်။ သို့သော် သူ့ကို ဆက်ခံသော သားတော် နန္ဒဘုရင် လက်ထက်တွင် မူ ဘုရင့်နောင် ၏ အင်ပါယာကြီးမှာ ပြိုကွဲပျက်စီး ခဲ့ရလေသည်။ ထိုမင်းသည် မအောင်မြင်သည့် ယိုးဒယားစစ်ကို အကြိမ်ကြိမ်ချီစေခြင်းဖြင့် မိမိအင်အားကို ဖြုန်းပစ်ခြင်း ၊လက်အောက်ခံ ဘုရင်များကို နိုင်နင်းစွာ မထိမ်းသိမ်း နိုင်ခြင်း နှင့် ပြည်သူများအား စနစ်တကျ မအုပ်ချုပ်ခြင်း တို့ကြောင့် နိုင်ငံပြိုကွဲခဲ့ရခြင်း ဖြစ်သည်။ နန္ဒဘုရင် သည် ယောင်္ကျားများကို စစ်အခြေခံသင်တန်းပေးကာ လိုက်ပါအမှုထမ်းခိုင်းသည်။ မထမ်းချင်သော ယောင်္ကျားများက ရဟန်းဝတ်ကြလေသည်။ ဤသို့ဖြင့် ရဟန်းအရေအတွက်လည်း တိုးပွားလာရာ ၁၅၉၃ တွင် ရဟန်းစစ်များ နှင့် ရဟန်းတုများကို အမြန်စစ်ဆေးကာ အဓမ္မလူထွက်စေသည်။ ထို အထဲတွင် ရဟန်းအစစ်များလည်း ပါသွားခဲ့ရသည်။ နာမည်ကြီး ဘားမဲ့ ဆရာတော် နှင့် ဘားတမော့ ဆရာတော်များကိုလည်း မယုံကြည်သဖြင့် ပြည်သူများတားနေသည့်ကြားမှပင် ညောင်ရမ်းသို့ ပို့ဆောင်လိုက်လေသည်။ လက်အောက်ခံ နယ်စားများ ပုန်ကန်လျှင် ဗိုလ်မှူးတပ်မှူးများကို နှိမ်နင်းခိုင်း...

Click !